تازه ترین مطالب ساعت

پنج مدل ساعت های جیبی

پنج مدل ساعت های جیبی 1

در حالی که امروزه مردم معمولاً از ساعت های جیبی استفاده نمی کنند، این ساعت های کوچک هنوز هم ارثیه های فوق العاده و آویزهای مد روز برای افرادی که به زیبایی ویکتوریایی علاقه دارند ساعت های جذابی هستند.

اگرچه ساعت های جیبی اساساً یک طرح واحد هستند، اما چند عنصر زیبایی شناختی مختلف وجود دارد که به شدت بر نحوه استفاده و نمایش ساعت جیبی تأثیر می گذارد. این عناصر می توانند ارزش و قدمت ساعت را تعیین کنند و در نهایت برای هر صاحب آن کم و بیش جذاب باشند.

با شمایل و مدل ساعت های پیچیده امروزی ، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم هنوز مجذوب جذابیت مینیمال و سادگی قدیمی این ساعت‌ها هستند. با این حال، سادگی آنها به این معنی است که آنها به مراقبت زیادی نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع ساعت های جیبی شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنیم

پنج مدل ساعت های جیبی 3

آشنایی با 5 نوع ساعت جیبی


ساعتهای جیبی بر اساس نوع صفحه نمایشی که طبقه بندی می شوند
پنج نوع اصلی وجود دارد:
روباز ، شکارچی ، نیمه شکارچی ، شکارچی دوتایی ، نیمه شکارچی دوتایی


ساعت جیبی روباز

پنج مدل ساعت های جیبی 5

یکی از قدیمی ترین طراحی های ساعت است. این سبک را می توان به عنوان ساعت راه آهن نیز نامید. این به این دلیل است که در دهه 1880 همه کارگران راه‌آهن ملزم به حمل ساعت جیبی با استاندارد معینی برای اطمینان از رعایت زمان‌بندی در سراسر شبکه‌های راه‌آهن بودند. این ساعت‌ها معمولاً رو باز می‌بودند زیرا انواع دیگر کیس‌ها هنوز معرفی نشده بودند.

پوشش محافظ لولایی روی صفحه


ساعت جیبی مدل شکارچی دارای پوششی بر روی یک لولا است که با یک دکمه کوچک در تاج باز می شود. شیشه یا طلق ساعت‌های جیبی با چهره باز اولیه به راحتی شکسته می‌شد و بنابراین شکارچی برای دوام بیشتر ساعت ایجاد شد. با محبوبیت بیشتر این طرح، سازندگان ساعت‌های شکارچی را با حکاکی‌های پیچیده روی قاب جلویی ایجاد کردند. این باعث می‌شود ساعت برای افرادی که به هنر دست علاقه دارند جذاب‌تر شود.

جلد محافظ لولایی با پنجره

پنج مدل ساعت های جیبی 9


مدل نیمه شکارچی یک تغییر در مدل شکارچی است. حسی مشابه با صفحه ای که توسط یک قاب لولایی محافظت می شود، با این حال کیس این ساعت دارای یک پنجره در وسط است که به کاربر امکان می دهد بدون نیاز به باز کردن قاب ، زمان را بخواند. نیمه شکارچی ها اغلب اعدادی را روی جعبه اطراف پنجره دارند تا خواندن زمان را آسان تر کند.

جلد بازشو جلو و عقب

پنج مدل ساعت های جیبی 11


دابل شکارچی معمولاً یک ساعت جیبی بزرگتر است که اغلب دارای یک حرکت مکانیکی است. ساعت دارای یک صفحه اسکلتی است که کاربر را قادر می سازد تا عملکرد اطراف عقربه های ساعت را ببیند. زمانی که درب پشتی باز می شود، حرکت از طریق یک پنجره قابل مشاهده است، اگرچه گاهی اوقات می تواند به جای آن یک پنجره ضربان قلب داشته باشد. شکارچی دوتایی با صفحه های بزرگتر و حرکات اسکلت قابل مشاهده، سبک ساعت جیبی محبوب تری را ایجاد کرده است. شکار دوتایی همچنین می تواند از دو طرف باز شود و به آن اجازه می دهد به عنوان یک ساعت رومیزی بایستد.

جلد رو و پشت با پنجره

دو نیمه شکارچی دارای تمام ویژگی های شکارچی دوتایی با امتیاز اضافی پنجره دید در روی ساعت است که بسیار شبیه به نیمه شکارچی است. این مدل این امکان را به کاربر می دهد تا بدون باز کردن ساعت، زمان را به راحتی بخواند. همچنین نیمه شکارچی دوتایی ممکن است یک پنجره دید زمان یا پنجره دیدن رقاصک ساعت در پشت قاب داشته باشد که به ساعت طراحی زیباتری می دهد.


منبع مقاله: www.pocketwatches.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.