تازه ترین مطالب ساعت, راهنمای خرید ساعت مچی, سوالات متداول درباره ساعت

فلزات بکار رفته در ساعت های لوکس

فلزات بکار رفته در ساعت های لوکس 1

برای چندین سال، ساعت‌های لوکس با طلای جامد ساخته می‌شدند و این فلز استاندارد برای تولیدکنندگان ساعت های لوکس بشمار میرفت. با گذشت زمان، ما شاهد معرفی انواع فلزات جدید بودیم که دنیای ساعت های لوکس را رنگی دیگر بخشیدند.

در حالی که طلای 18 عیار همچنان فلزی قیمتی وارزشمند در ساعت‌های لوکس است، وجود ساعت‌های استیل، تیتانیوم، پلاتین و سرامیک طیف وسیعی از گزینه‌ها را به علاقه‌مندان به ساعت ارائه کرده است.

طلا

طلا ممکن است برای ساخت قاب ساعت، بند ساعت و گرانبها ترین قسمت های موتور ساعت استفاده شود. با این حال، طلا در حالت خالص بیش از حد آسیب پذیراست، بنابراین نقره، مس و پالادیوم نیز به آن آلیاژ افزوده می ‌شوند تا سختی و مقاومت فیزیکی و مکانیکی لازم را به آن بدهند.

که رنگ این آلیاژها میتواند به رنگ طلای زرد، سفید یا قرمز/صورتی باشد.

برای ایجاد طلای 18 عیار، استاندارد در ساعت‌های لوکس، 75 درصد طلای خالص با ترکیب ‌های مختلفی از فلزات ترکیب می ‌شود تا رنگی مطلوب ایجاد شود.

طلای زرد

برای ایجاد رنگ زیبای طلای زرد، طلای خالص را با ترکیب نقره و مس آلیاژ می کنند. رنگ پررنگ ظاهری بی انتها و کلاسیک برای ساعتی زیبا ایجاد می کند که هرگز از مد نمی افتد.

طلای سفید

برای ایجاد رنگ خیره کننده طلای سفید، طلای خالص با ترکیبی از نیکل، مس، روی و پالادیوم آلیاژ می شود. یک انتخاب رنگ رایج در ساعت‌ها، طلای سفید که ظاهر ظریف ‌تری نسبت به طلای زرد دارد.

طلای قرمز/صورتی/رزگلد

برای ایجاد طلای قرمز یا صورتی، طلای خالص را با مس و نقره آلیاژ ترکیب می کنند.

پلاتین

پلاتین که به عنوان فلزی نیروگاهی شناخته می شود، یک انتخاب محبوب برای ساعت های لوکس است. پلاتین معمولاً 95 درصد خالص و به طور طبیعی سفید است بنابراین محو و کدر نمی شود. پلاتین مانند تیتانیوم ضد حساسیت است بنابراین برای افرادی که پوست حساسی دارند ایده آل است. این فلز باورنکردنی حدود 30 برابر کمیاب تر از طلا است.

چگالی پلاتین به آن دوام باورنکردنی می دهد. هنگامی که پلاتین خراش بر میدارد ، هیچ یک از حجم آن از بین نمی رود. فلز به سادگی جابجا می شود و وزن خود را حفظ میکند  و فقط برآمدگی ها روی لبه خراش بالا می رود.

مادامی که یک ساعت پلاتین استفاده می شود، به تدریج سطح آن ظاهری شبیه پتینه پیدا می کند که می تواند بارها و بارها جلا داده شود، زیرا به سادگی فلز را به اطراف حرکت می دهد و فرسوده شدنش بسیار نا ممکن است. سایر فلزات گرانبها با گذشت زمان متریال خود را از دست می دهند، اما خوشبختانه این مورد در مورد پلاتین صدق نمی کند.

تیتانیوم

تیتانیوم یک فلز خاکستری است که به اندازه فولاد قوی است، اما 45 درصد سبک تر است. تیتانیوم که به دلیل دوام بسیار بالا شناخته شده است، دارای بالاترین نسبت استحکام به وزن را داراست. این فلز ضد حساسیت به 28 درجه یا گرید مختلف تقسیم می شود. گرید 1-4 تیتانیوم خالص است و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی استفاده می شود.

23 گرید باقیمانده تیتانیوم حاوی آلیاژهایی است که به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا است. تیتانیوم معمولاً با آلومینیوم، نیکل، پالادیوم یا سایر فلزات آلیاژ می شود.

سرامیک

سرامیک با تکنولوژی بالا ، ساخته شده از اکسید زیرکونیوم ، که بیش از یک ایده طراحی سیاه جذابیست! استفاده از این ماده ضد خش مخصوصاً در کاربردهایی که ساعت بایستی دتشته باشد برای مثال مکرراً در تماس با اجسام دیگر دچار خط و خش قرار می گیرد، مناسب است.

این ماده غیر فلزی از طریق فرآیند گرمایش و سرمایش ایجاد می شود و بسیار بادوام و سبک وزن است. به دلیل دوام و جذابیت مدرن اخیراً در این متریال در صنعت ساعت سازی رایج تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.