تازه ترین مطالب ساعت, راهنمای نگهداری ساعت مچی, سوالات متداول درباره ساعت

هزینه تعمیر ساعت چقدر است

هزینه تعمیر ساعت

تعمیر یا سرویس ساعت در برای اینکه ساعت شما به خوبی کار کند و همچنین دقت خوبی داشته باشد ضروری است. این تعمیر می تواند از یک تعویض سریع باتری در ساعت کوارتز باشد ، تا بازسازی کامل یک ساعت اتوماتیک تا دوباره مثل روز اول کار کند.

تعمیر ساعت ممکن است بسیار پرهزینه باشد، به خصوص اگر بخواهید به نمایندگی اصل اجازه انجام خدمات را بدهید.

تکنسین های ساعت باتجربه و همچنین مجاز را می توان در نزدیک ترین محل تعمیرات به منطقه شما پیدا کرد ، اما استفاده از خدمات یک نمایندگی رسمی نیز مزایا و معایب خود را دارد.

تعمیرکاران ساعت به خوبی در تعمیر ساعت های خود مهارت دارند و همچنین می توانند قطعات اصلی را به راحتی پیدا کنند. علاوه بر این، آنها ضمانت‌های سازنده را ارائه می‌دهند که تضمین می‌کند در فروش مجدد ساعت با مشکل مواجه نخواهید شد. مشکل ارسال ساعت شما به نمایندگی های اصلی ساعت این است که می تواند زمان زیادی را صرف کند و همچنین بسیار پرهزینه باشد.

در اینجا اشاره کاملی از انواع مختلف تعمیرات ساعت و همچنین هزینه کلی آنها آورده شده است.

تعویض باتری

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 2

طبیعی است که یک ساعت با موومنت کوارتز بعد از بین رفتن باتری کار نمی کند. این و شما فقط به یک مورد جدید نیاز دارید. قیمت تعویض باتری از حدود 200 هزار تومان 700 هزار تومان ، بسته به نوع ساعت و نو قیمت گذاری خدمات برای آب بندی مجدد و تست فشار یک ساعت ضد آب پس از اتمام باتری متفاوت است. برخی از ساعت‌های لوکس که از نوع کوارتز، برای تعویض باتری هزینه بالاتری  دارند.

وقتی 500 هزار تومان یا بیشتر برای تعویض باتری می پردازید، تعمیرگاه ساعت باید قاب و بند را برای شما تمیز کند.

سرویس کامل ساعت مکانیکی

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 4

این یک روش پیچیده است که شامل باز کردن کامل موتور ساعت (قاب، کریستال، و تمامی دکمه های ساعت) است. هر قسمت به دقت بررسی، تست، تعمیرو در صورت لزوم تعویض می شود. واشرها هم روغن کاری و در صورت لزوم تعویض میشوند. علاوه بر این، ساعت مغناطیس زدایی شده و با دستگاه تایم گراف تنظیم میشوند

ساعت ساز تست های کنترل کیفیت و همچنین تست مقاومت در برابر آب را با توجه به مشخصات مدل، تنظیم تاریخ ساعت و همچنین بررسی نهایی کارکرد موتور و تمام عملکردها را برای بیش از 48 ساعت کنترل خواهد کرد.

هزینه این خدمت بستگی به تعمیر کار دارد، اما برای یک ساعت سوئیسی خوب، قیمت می تواند از 1500 هزار تومان شروع شود و تا 15 میلیون تومان یا بیشتر برسد.

تعویض بند ساعت

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 6

هنگامی که انتخاب می کنید یک بند جدید بگیرید، می توانید آن را با بند مشابه جایگزین کنید یا چیزی متفاوت را انتخاب کنید که متناسب با مدل ساعت شما باشد. بندهای جایگزین بر اساس کیفیت و همچنین موادی که از آن ساخته شده است متفاوت است. معمولاً می‌تواند 250 هزار تومان برای یک بند چرمی معمولی شروع شود، اما قیمت شروع بنذ های اورجینال در برندهای برتر سوئیسی میتواند از 100 دلار متغیر باشد.

تعویض شیشه ساعت

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 8

اگر کریستال ساعت شما ترک خورده یا خیلی خراشیده است، باید آن را تعویض کنید. کریستال از صفحه ساعت محافظت می کند و همچنین تابش خیره کننده را کاهش می دهد.

کریستال‌های ساعت می‌توانند از شیشه، طلق ، شیشه مصنوعی یا یاقوت کبود واقعی ساخته شوند.

اگر متوجه شدید که کریستال ساعت شما همیشه در حال خش برداشتن است، یک گزینه عالی برای شما ارتقا شیشه ساعتتان به کریستال یاقوت کبود است که مقاوم در برابر خش نیز است

هزینه کریستال ساعت بر اساس برند، نوع کریستال تعویض شده، اندازه و خدمات تعمیر تعیین میشود. به طور متوسط ، هزینه ها می تواند از 150 هزار تومان برای تعویض طلق تا بیش از 800 هزار تومان برای کریستال یاقوت کبود متغیر باشد

نحوه انتخاب خدمات تعمیر ساعت

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 10

قطعات ظریف ساعت در صورت استفاده نادرست به راحتی آسیب می بینند. این به این معنی است که برای گذاشتن و درآوردن قطعات ساعت شما نهایت دقت و رسیدگی ظریف را لازم است.

به همین دلیل است که انتخاب صحیح خدمات تعمیر ساعت از اهمیت زیادی برخوردار است. ترجیح می دهید ساعت خود را در اختیار افراد حرفه ای و آموزش دیده قرار دهید یا به کسی که تازه کار است ساعت خود را بسپارید.  بنابراین، هنگامی که به دنبال انتخاب سرویس صحیح تعمیر ساعت برای ساعت خود هستید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

شهرت را بررسی کنید

در اینترنت برای خدمات معتبر و با تجربه تعمیرات ساعت در نزدیکی من جستجو کنید، تعداد انگشت شماری از ساعت سازان در این لیست یافت می شوند. آنهایی که بهترین شهرت را دارند در بالای صفحه ظاهر می شوند، اما توصیه هایی را از افراد آن منطقه نیز دریافت می کنند. پیشنهادات دهان به دهان هرگز از مد نمی افتد.

صلاحیت های یک ساعت ساز با تجربه

وقتی صحبت از تعمیر ساعت های گران قیمت می شود، گواهی ها و صلاحیت ها اهمیت دارند. برخی از کارشناسان این صنعت زندگی خود را وقف هنر بازسازی و همچنین تعمیر ساعت‌ها کرده‌اند. تعمیرکاران استاد ساعت دارای تجربه های ارزشمندی هستند و بنابراین ترکیب صحیحی از دانش و تجربه را برای مواجه با طیف گسترده ای از ساعت ها دارند.

تجربه ساعت ساز

علاوه بر ظواهر، باید در مورد تجربه آنها در این زمینه نیز جویا شوید. آنها را در مورد کار بر روی مدل های مشابه با همان مارک امتحان کنید و همچنین در مورد “روند کاری” آنها بپرسید.

این به راحتی تخصص نهاد را افشا می کند و شما می توانید بر اساس این اطلاعات تصمیم بگیرید.

مونتاژ و جداسازی ساعت پیچیده نیاز به آموزش و تجربه تخصصی دارد و شما به یک تعمیرکار با تجربه ساعت نیاز دارید که به هر دوی اینها مجهز باشد. یکی بدون دیگری ناقص است.

تعمیرات ارزان قیمت  ساعت ارزش آن را ندارند

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 12

قابل درک است که ممکن است کمبود بودجه داشته باشید و احتمال اینکه ساعت خود را از یک تعمیرکار ساده تعمیر یا تعمیر کنید جذاب به نظر می رسد. با این حال، اما این راه را نروید. شما همیشه همان چیزی را می گیرید که برای آن پول می پردازید. همانطور که در این مورد وجود دارد، ساعت های مرکب به سال ها تخصص و همچنین دست های آموزش دیده نیاز دارند تا تعمیر را به درستی انجام دهند. قرار دادن قطعات تخصصی چالش برانگیز است و ساعت سازان برای این نوع تعمیرات آموزش دیده اند.

گارانتی در مورد تعمیرات انجام شده

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 14

متخصصان باتجربه و دارای مجوز تعمیر ساعت مطمئناً کار خود را گارانتی می کنند. تعمیرکاران بی‌تجربه و بی‌تجربه گارانتی شفاهی می‌دهند وهمچنین اکان دارد بعدا سعی کنند مسئولیت خود را از سر خود باز کنند.

هرگز ساعت خود را در اختیار کسی قرار ندهید که نتواند قبل از تعمیر به شما ضمانتی برای خدماتش بدهد. ساعت‌سازان با ‌تجربه پس از تجزیه و تحلیل کامل وضعیت، معمولا دوباره تماس میگیرند

در مورد قطعات جایگزین بپرسید

هزینه تعمیر ساعت چقدر است 16

این یک امر حیاتی است که طول عمر یک ساعت را تضمین می کند. قطعات جایگزین اصلی ساعت های گران قیمت بسیار مهم هستند زیرا قطعات جایگزین ارزان قیمت کاری برایشان نمی کنند.

متخصصان خبره و ماهر تعمیر ساعت، قطعات اورجینال را از سازندگان اصلی تهیه می کنند یا تامین کنندگانی مطمئن برای آن دارند. در برخی موارد، نمایندگان اصلی ساعت شما را برای تعمیرات به کارخانه سازنده می فرستند.

چیزی که شما نیاز دارید یک ساعت ساز معتبر و با تجربه یا یک فروشگاه رسمی است. این فاکتور ها به طور قابل توجهی جستجوی شما را برای یک متخصص تعمیر از بین گزینه های بی شمار کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.