تازه ترین مطالب ساعت, اموزش تعمیرات ساعت, راهنمای نگهداری ساعت مچی, سوالات متداول درباره ساعت

تعویض باتری ساعت مچی در خانه

تعمیر ساعت

زمان تعویض باتری ساعت چه زمانی است؟

تعمیرکار ساعت برای تعویض باتری ساعت به صورت موفقیت آمیز باتری ساعت مستلزم آموزش و تمرین هست. در صورت اعمال فشار نادرست یا عدم قرار گرفتن قطعات در هنگام باز و بسته کردن ساعت، قطعات ممکن هست که بشکنند. برخی از ساعت‌ها دارای پیچ‌های کوچک و/یا گیره‌های باتری هستند که اگر به درستی و با احتیاط رفتار نشوند، پرواز میکنند و وپیدا کردنشون در فضا های شلوغ یا برای مثال بر روی فرش و….. کار بسیار سختیه و اگر پیدا نشن ساعت رو بی‌استفاده کنند. همچنین قسمت‌های خاصی داخل ساعت وجود داره که هرگز نباید اون‌ها را لمس کرد تا ساعت به کار خودش ادامه  بده، و قسمت‌های دیگه که باید پس از جاگذاری باتری لمس یا اتصال کوتاه شود تا ساعت دوباره شروع به کار کند. ساعت ها منحصر به فرد و متنوع هستند.

6 دلیل که چرا باید باتری ساعت تون رو یک حرفه ای تعویض کنه

1. برای حفظ گارانتی ساعت

اگر دفترچه راهنمای تعویض باتری سازنده را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که اکثر ضمانت‌ها از شما می‌خوان که  ساعتتون برای تعویض باتری ، به یک نمایندگی مجاز یا مرکز تعمیرات رسمی بفرستید تا از لغو گارانتی ساعتتون جلوگیری شود.رو خدمات ما هم میتونید حساب کنید.

2. برای محافظت از استاندارد های ساعت

اگر قرار هست ساعت شما ضد آب یا ضد آب باشه، باز کردن پشت ساعت به بالا همیشه مهر و موم و واشر شما رو خنثی میکنه و ساعت شما دیگه در برابر نفوظ آب و کرد و خاک در امان نخواهد بود. اگر به درستی کار انجام نشه ساعت شما از تعویض باتری به بعد نشتی پیدا می کنه ، خیس می شه و داخلش با زنگ زدگی خورده می شه.

3. بعضی از موتور / موومنت های ساعت ها نیاز به Jump-Start یا شوک دارند!

بله، بعضی از ساعت‌ها باید با گرفتن پنس / چفت با نوک باریک و اتصال نقطه دو نقطه  A در داخل ساعت با نقطه  B، دوباره شروع به کار میکنند.

4. بعضی از باتری ها دارای نمادها، نشانه های تخصص و یا صرفا نیازمند تجربه برای تشخیص نوع باتری شون هستند.

وقتی کار مشکل تر می شه که بعضی از باتری های ساعت شبیه هم هستند. برای مثال عرض برخی از اونها یکسان هست، اما عمق یکسانی ندارند. بعض ولتاژ پایین و برخی ولتاژ بالا هستند. یافتن اندازه و نوع باتری مناسب می تواند کار بزرگی باشد.

5. بست یا عایق باتری می تواند تاب بخورد!

بسیاری از مردم سعی می کنند عایق روی باری ساعتشون رو به عقب برگردونند ولی خیلی ها موفق نمی شوند! بسیاری در واقع بست یا عایق باتری ساعت رو خم می کنند. وقتی که روکش فلزی رو کنار میزنید یا خم میکنید ، صاف کردن دوباره و محکم کردن روکش بسیار سخت می‌شه.

6. اثر انگشت

دست های شما و یک تعمیر کار ساعت هر چقد تمیز یاشد ، اما طبیعی است که پوست بدن به دلیل چربی و تعریق در زمان تعویض باتری بر روی موتور ساعت اثاری به جای بگذارد که در طولانی مدت به موتور / موومنت ساعت شما آسیب برساند. بنابر این تعمیر کارات حرفه ای از پنس های تعمیر جهت برداشتن و گذاشتن باتری در ساعت استفاده تصور کنید که بعد از بستن ساعت شما چربی های قرار گرفته روی موومنت ساعت خشک میشود و بر اثر تکان های مکرر این این چربی ها به داخل ساعت و چرخ دنده ها نفوذ میکند و ممکن است باعث کندی و یا خوابیدن ساعت شما شود. بنابر این توصیه میکنیم اگر حتی باتری ساعتتان را در منزل عوض میکنید بسیار مراقب باشید که موتور یاعت را لمس نکنید.

کلام آخر

تعویض باتری ساعت مچی در خانه 2

اگر به فکر تعویض باتری ساعت هستید، ایده خوبی است که به متخصصان ویکی ساعت اجازه بدید این کار رو برای شما انجام دهند. ما توسط مجموعه های بسیاری از اساتید و مربیان آموزش دیدیم. ما به ساعت شما اهمیت می دیم طوری که ساعت شما انگار متعلق به خودمون هست. ما می دونیم که شما می خواهید از زمان ارزشمند تون مراقبت کنید، بنابراین لطفاً اون رو برای دریافت خدمات موجود برای ما بیارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.