تازه ترین مطالب ساعت, اموزش تعمیرات ساعت, راهنمای خرید لوازم جانبی ساعت

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن 1

به عنوان یک تعمیر کار ساعت شاید بخواهید بدانید عملکرد ساعت اتوماتیک یا کوکی که تعمیر کرده اید چقدر دقیق است؟ یا به عنوان یک کلکسیونر ساعت ، ساعت هایی که خرید کرده اید یا قرار است خرید کنید چقدر دقیق هستند؟ راهی برای فهمیدن وجود دارد و آن استفاده از ابزاری به نام تایم گراف و یا ویبروگراف ساعت است.

در این راهنما، قصد داریم تا در مورد چیستی زمان سنج ، مواردی که اندازه گیری می کند، مزایا و معایب آن و نحوه استفاده از آن بحث کنیم. تا پایان مقاله ، باید آماده باشید تا خودتان با اطمینان از یک ویبروگراف استفاده کنید.

ویبروگراف ساعت چیست؟ ابزاری است که می تواند با بررسی میزان ضربان، دامنه و خطای ضربان ساعت های مکانیکی به شما بگوید چقدراین ساعت دقیق است.

Beat rate : این میزان حرکت را به شما می گوید. عدد این است که ساعت شما چند ثانیه در روز از جلو یا عقب می‌رود.

Amplitude : این به شما در مورد سلامت حرکت اطلاع می دهد، به ویژه با گفتن اینکه چقدر چرخش (قوس) در چرخش چرخ تعادل وجود دارد.

Beat error: این عدد به شما نشان می دهد که زمان چرخش رقاصک / Balancier چقدر متنوع یا ثابت است.

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت

چرا باید از ویبرو گراف استفاده کنیم؟ در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می کنیم:

سلامت ساعتی را که به تازگی خریداری کرده اید بررسی کنید. وقتی ساعت جدیدی را که خریداری کرده‌اید بررسی می‌کنید، احتمالاً بیشتر روی ظاهر آن، یکپارچگی و وضعیت قطعات آن و اینکه آیا به نظر می‌رسد آن‌طور که باید کار می‌کند، تمرکز خواهید کرد. اما با یک ویبرو گراف، می توانید خوانش عینی تری از عملکرد یک خرید جدید دریافت کنید.

بر سلامت ساعت های مجموعه خود نظارت کنید. شما می‌خواهید ساعت‌های قدیمی خود را در وضعیت بالایی نگه دارید. بررسی منظم آنها با زمان نگار خود به شما اطلاع می دهد که آیا هر یک از آنها ممکن است به کار نیاز داشته باشند.

ساعت های خود را به راحتی کالیبره کنید. اگر حرکت ساعت شما را می توان با چرخاندن یک اهرم تنظیم کرد، استفاده از ویبروگراف می تواند فرآیند سریع و کارآمد را تضمین کند.

بیاموزید که چگونه ساعت شما در موقعیت های مختلف رفتار می کند (مثلاً صفحه ساعت رو به بالا / مثلاً صفحه ساعت رو به پایین) که به شما کمک می کند موقعیت صحیح را برای کنار گذاشتن ساعت خود در طول شب تعیین کنید تا به طور کلی دقیق باشد.

هنگام فروش ساعت، یک مزیت رقابتی و آموزنده تر ایجاد کنید. اگر به دنبال جدا شدن از یک ساعت هستید، می توانید نتایج دستگاه را ارسال کنید تا خریداران احتمالی 1-وضعیت کار واقعی ساعت را بدانند و 2- بدانید که در مورد چه ساعتی با چه کیفیتی صحبت می کنید.

دستگاه ویبروگراف

معایب استفاده از ویبروگراف

غیر قابل حمل بودن : برای مثال قبل از خرید هر ساعتی دوست دارید ساعت را روی دستگاه چک کنید اما این کار به اسانی انجام نمیشود چو دستگاه ویبرو گراف وسیله ای قابل حمل نیست و در این مولقع شما بایستی به فروشنده اعتماد کنید یا به شرط سلامت آن ساعت را خریداری کنید.

ویبروگراف شما را کمالگرا میکند : داشتن یک دستگاه ویبرو گراف ممکن است شما را به شدت وسواسی کند. همانطور که میدانید ساعت های مکانیک با یک کیفیت ساختهخ نمیشوند و امکان دارد دستگاه در این موارد شما را نا امید کند. برای مثال ساعت های سیکو 5 قدیمی خیلی دور موتور / Amplitude بالایی ندارند. یا ساعت های غیر اصل خیلی نمیتوانند دقیق باشند

نحوه استفاده از WEISHI 1000 TIMEGRAPHER

ویبروگراف پر فروشی که ما در ویکی ساعت WeiShi 1000 است . قبل از اینکه به نحوه استفاده از آن بپردازم، لازم است اشاره کنم که ممکن است با سردرگمی در مورد این واقعیت مواجه شوید که دو محصول ویبروگراف در بازار وجود دارد که به نظر می رسد قابل تعویض باشند: WeiShi 1000 و Ace 1000. برای روشن شدن، به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها جدا از برندسازی مجدد، یکسان هستند.

در واقع، زمان‌سنج Ace شما می‌تواند به خوبی با کتابچه راهنمای کاربر WeiShi همراه باشد، یا برعکس . آنها به احتمال زیاد در همان کارخانه در چین ساخته می شوند. صرف نظر از این، یکی از برترین زمان نگاران موجود در بازار است زیرا ارزان و آسان برای استفاده است.

من تجربه خوبی با آن داشتم و محصول انتخابی من است. بنابراین، می‌خواهم نحوه استفاده از زمان‌سنج را با استفاده از WeiShi/Ace 1000 به‌عنوان مدل من به شما آموزش دهم. کامپوننت های WEISHI 1000 TIMEGRAPHER متوجه خواهید شد که یک زمان نگار از دو جزء تشکیل شده است: پایه ساعت شما که حاوی میکروفون است. دستگاه خواندن با دکمه ها و صفحه نمایش. این دو جزء با هم مرتبط هستند.

  • مراحل استفاده از WEISHI 1000 TIMEGRAPHER
  • هنگامی که زمان سنج ساعت خود را روی میز یا میز خود قرار داده اید، زمان آن فرا رسیده است که اطلاعات خود را مطالعه کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا متوجه شوید که ساعت شما چقدر دقیق و دقیق است.

دستگاه ویبروگراف
  1. ساعت را روی پایه قرار دهید به پایه ساعت نگاهی بیندازید. سمت چپ دارای یک براکت فلزی است و در سمت راست یک بست پلاستیکی وجود دارد که می توانید آن را به جلو و عقب بکشید. این امکان را فراهم می کند که سایزهای مختلف ساعت را روی پایه قرار دهید. قرار دادن ساعت خود بر روی پایه به سادگی لغزاندن روی پایه پلاستیکی، قرار دادن ساعت بین براکت های پلاستیکی و فلزی و سپس تنظیم جزء پلاستیکی در صورت لزوم برای نگه داشتن آن به آرامی در جای خود است. بالای صفحه باید به سمت بالا قرار گیرد. یکی از مواردی که من توصیه می کنم این است که از مقداری نوار چسب یا نوار الکتریکی برای پوشاندن فلز استفاده کنید. این نوار سطحی نرم‌تر از فلز است که ساعت را روی آن قرار می‌دهد و از خراشیدگی جلوگیری می‌کند.
  • 2.دستگاه را روشن کنید. دکمه قرمز / استارت را فشار دهید
  • 3. تنظیمات را انجام دهید اگر تنظیمات خود را قبلاً مطابق میل خود تنظیم کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این مرحله محکم بمانید.

زمان نگار به طور خودکار خوانش های خود را می گیرد. اگر می خواهید از منو بازدید کنید، دکمه قرمز “شروع/توقف” را فشار دهید تا دستگاه متوقف شود.

سپس، دکمه “menu/speaker” را فشار دهید تا وارد منو شوید.

چهار تنظیمات را در منو مشاهده خواهید کرد:

  1. Beat Rate
  2. Lift Angle
  3. Test Period
  4. Language

هرچه زمان بیشتری به آن بدهید، داده های بیشتری را می تواند در نظر بگیرد. از آنجایی که نتایجی که دریافت می‌کنید میانگین داده‌هایی است که دستگاه اندازه‌گیری می‌کند، هرچه داده‌های بیشتری گنجانده شود، خوانش‌ها دقیق‌تر خواهند بود. بنابراین اگر عجله دارید، می توانید از یکی از تنظیمات دوره آزمون کوتاه تر استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید دقیق‌ترین مطالعه را داشته باشید، طولانی‌ترین دوره آزمون ممکن را انتخاب کنید. من معمولا آن را روی 12 ثانیه پیشفرض استفاده می کنم. دو تنظیم موجود برای نرخ ضربات خودکار و دستی هستند. هر کدام را که با آن راحت هستید انتخاب کنید. من همیشه از تنظیم خودکار در این دستگاه خاص کاملاً راضی بوده ام. در نهایت، ما به اطراف می آییم تا زاویه را بالا ببریم. اگر نگران خوانش دقیق دامنه ساعت هستید، این مهمترین تنظیم است. اگر در تنظیمات زاویه بالابر اشتباه داشته باشید، خواندن دامنه دقیق نخواهد بود.

بنابراین، امیدوارم که می‌دانید زاویه بالابر ساعت شما چقدر است و می‌توانید آن را مطابق با آن وارد کنید. مطمئن نیستم؟ از 50 تا 52 درجه به طور کلی حدس خوبی است اگر ساعتی مدرن باشد. اگر نمی‌خواهید حدس بزنید، یک جستجوی سریع برای “مرجع حرکت + زاویه بالابر” انجام دهید و به احتمال زیاد عدد دقیق را خواهید یافت. باز هم، اگر زاویه لیفت ندارید و به خواندن دامنه اهمیتی نمی دهید، می توانید با خیال راحت از آن چشم پوشی کنید.

  • 4. دکمه شروع را فشار دهید وقت آن است که خواندن خود را انجام دهید! برای انجام این کار، فقط “شروع” را فشار دهید.
  • 5. یک لحظه صبر کنید و خوانش ها را بررسی کنید صرف نظر از دوره آزمایشی که انتخاب کرده اید، قبل از اینکه به قرائت ها نگاه کنید، چند لحظه صبر کنید. اگر ساعت را مدتی قبل در موقعیت مکانی قرار داده اید، نیازی به انجام این کار ندارید، اما اگر به تازگی آن را قرار داده اید یا از آن زمان با آن دست و پنجه نرم می کنید، باید این کار را انجام دهید. شما به آن نیاز دارید که ثابت بنشینید، در غیر این صورت خوانش های شما نادرست خواهد بود.

اکنون می توانید به نشانه های درج شده بر روی دستگاه نگاهی بیندازید و آنها را تفسیر کنید (به بخش بعدی مراجعه کنید). آنچه را که می بینید بنویسید.

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن 5
  • 6. درباره خوانش ها در موقعیت های مختلف یادداشت برداری کنید متوجه خواهید شد که پایه ساعت می تواند بچرخد. دلیل خوبی برای این وجود دارد.
  • ساعت در تمام طول روز فقط در یک موقعیت ثابت نمی‌نشیند. همانطور که در اطراف حرکت می کنید، ساعت شما نیز در موقعیت های مختلف قرار می گیرد. می خواهید بدانید که در تعدادی از موقعیت ها چقدر دقیق است. بنابراین، برای همه موارد زیر اندازه گیری کنید و سپس به از جمع کردن اعداد میانگین بگیرید:

صفحه ساعت رو به بالا

صفحه ساعت رو به پایین

عدد 12 رو به بالا تماشا کنید

عدد 12 رو به پایین تماشا کنید

عدد 3 رو به بالا تماشا کنید

عدد 9 رو به پایین تماشا کنید

برخی از افراد برخی از این موارد را نادیده می گیرند. این به شما بستگی دارد. اگر فقط می خواهید چند بررسی سریع انجام دهید، می توانید از موقعیت شماره گیری استفاده کنید. نحوه تفسیر خوانش های یک ساعت سنج اکنون که مراحل اولیه خواندن با یک زمان‌سنج را دارید، بیایید در مورد معنای این خوانش‌ها صحبت کنیم.

اعدادی که روی صفحه نمایش می‌بینید با برچسب‌های بالای دستگاه مطابقت دارند: Rate، Amplitude، Beat و Error. من قبلاً این اصطلاحات را برای شما تعریف کرده ام

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن 7

اما چگونه می دانید که آیا اعداد “خوب” دریافت می کنید؟

در حالت ایده آل، نرخ ضربان در 7 ثانیه +/- در روز کاهش می یابد. این بدان معناست که ساعت شما هر روز بیش از 7 ثانیه از جلو یا عقب نمی‌رود.

اگر در عرض +/- 20 ثانیه باشد، منصفانه است، اما عالی نیست. بدیهی است که بهترین کار این است که 0 یا تا حد امکان نزدیک به 0 باشد.

یک عدد خوب در Amplitude بین 270 و 310 خواهد بود. اگر بین 250-270 باشد، مشکلی نیست، اما ایده آل نیست. اگر خواندنی خارج از این محدوده ها داشته باشید به چه معناست؟ ممکن است به این معنی باشد که ساعت شما نیاز به سیم پیچی دارد، یا زمان آن رسیده است که حرکت را انجام دهید.

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن 9

Beat Error قرائتی است که می خواهید 0 یا تا حد امکان نزدیک به 0 باشد. اگر چیزی را 0.5 میلی ثانیه یا کمتر می بینید، در وضعیت خوبی هستید. اگر تا 1 میلی‌ثانیه باشد، خیلی هم نا مطلوب نیست. اما اگر خوانشی بالاتر از 1 میلی‌ثانیه دریافت می‌کنید، این ناهماهنگی بیشتر از چیزی است که از یک ساعت می‌خواهید.

سریع نتیجه گیری نکنید: « صبر کنید، اعداد همچنان در حال تغییر هستند. “معنی آن چیست؟ کدام یک از اعداد صحیح است؟» اگر دستگاه را در حال کار رها کنید و به تماشای آن ادامه دهید، ممکن است متوجه تیک های کوچک به سمت بالا یا پایین اعداد شوید. این طبیعی است. این نتیجه گیری در هر جهت بایستی در 12 ثانیه انجام شود.

ساعت شما یک دستگاه مکانیکی ناقص است، هر چقدر هم که زیبا ساخته شده باشد، و تغییرات کوچکی نیز قابل انتظار است. هدف فقط کسب میانگین است. همچنین متوجه تغییرات بین خوانش‌ها برای موقعیت‌های مختلف خواهید شد. این نیز قابل انتظار و تا حدی قابل پیش بینی است.

به عنوان مثال، خواندن دامنه احتمالاً برای موقعیت رو به بالا یا رو به پایین بیشتر از زمانی است که ساعت در موقعیت دیگری باشد. هرچه تمرین بیشتری در برداشتن و تفسیر خواندن از زمان نگار ساعت خود داشته باشید، این روند آسان تر و سریع تر خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از ویبروگراف ساعت و نحوه خواندن آن 11

نتیجه گیری:

TIMEGRAPHER ابزاری ارزشمند برای هر مجموعه‌دار ساعت یا تعمیرکار ساعت است چه ساعت‌های قدیمی و چه مدرن جمع‌آوری کنید، سرمایه‌گذاری روی یک زمان‌سنج ارزش دارد. یک زمان‌نگار حدس و گمان را برای تشخیص دقیق بودن ساعتی که متعلق به شماست انجام می‌دهد. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه زمانی ساعت خود را برای تعمیر کار ببرید و همچنین ممکن است فروش ساعت های مجموعه خود را برای شما آسان تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.