نقد و بررسی ساعت های مچی, تازه ترین مطالب ساعت

طراحی ساعت با علم نوروساینس Neuroscience

طراحی ساعت با علم نوروساینس Neuroscience 1

ما به غیر از Ressence Type 1 Squared X نمی توانیم به ساعت دیگری اشاره کنیم که آغاز ایده بوجود آمدن آن در آزمایش های علوم اعصاب در هاروارد باشد ، این ساعت در چهارمین و آخرین نسخه محدود در مجموعه X افتاد ، که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این برند بلژیکی در سال 2020 معرفی شد.

حدود 6 سال پیش، پروفسور کریستوفر هاروی در بخش علوم اعصاب هاروارد با با مدیران برند Ressence تماس گرفت تا قدردانی خود را از ساعت‌های نامتعارف آن‌ها ابراز کند. در حالی که او در قصد خرید ساعت های این برند را نداشت ، می‌خواست از نمایشگرهای منحصربه‌فرد زمان در آزمایش‌ها برای تحقیق در مورد اینکه مغز چقدر می‌تواند زمان خواندن را با نشانه‌های مختلف پردازش کند، سریع و دقیق استفاده کند.

بنوا مینتینس Benoît Mintiens، بنیانگذار Ressence، می‌گوید: «ایده رنگ‌ها به‌عنوان حامل اطلاعات را تصادفی که من از پروفسور هاروی دریافت کردم. “استفاده از رنگ برای بیان اطلاعات بسیار قدرتمند است – به این فکر کنید که چگونه رنگ قرمز برابر با گرما یا خطر است. با یک رنگ، شما نیازی به خواندن و رمزگشایی اطلاعات رمزگذاری شده مانند ارقام یا حتی یک آیکون ندارید.”

Ressence

با این حال، تخیل آقای Mintiens خاموش ول در حال اجرا بود! او یک سیستم جدید Time by Color با استفاده از 48 توپ سرامیکی در چهار رنگ متضاد – زرد، خاکستری روشن، آبی و سیاه – هر کدام 30 دقیقه را طراحی کرد. هنگامی که ساعت ها از صبح تا بعدازظهر تا شب می گذرد، توپ ها آزادانه در یک کانال دو سطحی مانند رشته ای از مروارید در یک زمان قابل مشاهده هستند و ترکیبات رنگی متفاوتی را بسته به زمان منتشر می کنند.

آقای Mintiens می‌گوید: «این ارتباط بر اساس رنگ است. “در 24 ساعت، شما تمام ترکیبات رنگی را می بینید و هر ساعت رنگ های یکسانی را نشان می دهد، بنابراین رنگ می تواند نشانگر ساعت کاملی در ساعت باشد.”

حالا چگونه آن را درست کردند؟ در زیر، Mintiens توضیح می دهد

مرحله اول: ترسیمی بر رو کاغذی ساده

Sketch
BENOÎT MINTIENS، بنیانگذار RESSENCE دست خط

“این تصویر طرح اولیه مفهوم را نشان می دهد – چیزی بیش از این نیست، اما خوب است زیرا واقعاً اولین نقاشی است. یادم می آید در رستورانی در نوشاتل بودم و با مدیر زنجیره تامین خود بحث می کردم. ما در مورد چگونگی طراحی فکر می کردیم. مکانیزمی که زنجیره ای از توپ ها را می کشد. پس از چند بار تکرار، مفهوم مکانیکی ظاهر شد. به یاد دارم که برای سادگی بیشتر تلاش کردم. ساختن چیزهای پیچیده آسان تر از چیزهای ساده ای است که نتیجه ها ارزش یکسانی دارند.”

مرحله دوم: ساخت نمونه اولیه

Prototype
اولین نمونه های اولیه از بلبرینگ های نیمه شفافی که Ressence قبلاً در مکانیسم های خود استفاده می کرد استفاده می کردند.

ساعت‌های Ressence از ساچمه های زیادی استفاده می‌کنند. همه دیسک‌ها به جای جواهرات مانند ساعت‌های معمولی روی بلبرینگ کار می‌کنند. بنابراین ما تجربه زیادی در استفاده از بلبرینگ داریم، و این یک مزیت بود. ساده به نظر می‌رسد، اما نه زمانی که شما مقیاس و دقت مورد نیاز برای اعمال آن را در نظر بگیرید.

“نمونه اولیه از توپ های نیمه شفاف استفاده می کرد زیرا فقط برای آزمایش عملکرد و تنظیم دقیق طول مسیر و قطر مسیرها برای از بین بردن هرگونه گیر کردن یا انسداد بود تا همه چیز به آرامی اجرا شود. شما نمی توانید در ساعت اصطکاک داشته باشید یا متوقف می شود. دویدن.”

مرحله سوم: سفارش تهیه بلبرینگ ها

Ball

آقای Mintiens موسس : “ما یک پیمانکار در سوئیس داریم که توپ‌های سرامیکی را می‌سازد. این قطعات از نظر اندازه بسیار دقیق هستند – 0.9 میلی‌متر، ضخامت نوک قلم. وقتی اولین قطعات را با توپ‌های سرامیکی مونتاژ کردیم، اما به محض تحویل ، آنها رابه تامین‌کننده برگرداندیم. زیرا ما از آنها خواسته ایم که 1 میکرون از قطر خود را بتراشند. اندازه ها به طرز شگفت انگیزی دقیق است. باید هم اینطور باشند.

ای توپ ها از پودر رنگی ساخت سرامیک تشکیل شده اند که با استفاده از گرما و فشار فشرده می شود، کمی شبیه به قرص. این در مورد توپ فلزی با پوشش روی آن صدق نمی کند. پس از پنج سال اجرا، حتی بهترین پوشش نیز از بین می رود. سرامیک به عنوان یک ماده بسیار سبک است، و بسیار صاف است، بنابراین هیچ اصطکاک وجود ندارد. این ماده ای است که واقعاً با کاربرد مطابقت دارد.”

گام چهارم: طراحی چرخ ها

Wheel

آقای Mintiens : “اینها اجزای اصلی سیستم نمایش هستند. در پایین قسمت اصلی با مسیرهای دوتایی و در وسط قطعه دونات شکل با اعداد 24 و 8 قرار دارد که توپ های روی مسیر داخلی را می پوشاند.

بخش گرد همراه با نشانگر دیسک مرکزی است که هر هشت ساعت یک بار چرخش را کامل می‌کند، زیرا من می‌خواستم منطق تقسیم روز را به بخش‌های هشت ساعته حفظ کنم – مردم معمولاً چرخه‌های خواب 8 ساعته و بیداری 16 ساعته دارند. زیر آن قطعه چرخ دنده ای قرار دارد که توپ ها را به حرکت در می آورد.دو نقطه دارد که توپ ها را می گیرد و با چرخش چرخ آنها را به چرخش در می آورد.دندان های چرخ که نوعی چرخ دنده است شکل خاصی دارد و کمی شبیه زنجیر روی آن است. یک دوچرخه. این دندانه ها توپ ها را می گیرند مانند چرخ دنده های دوچرخه که زنجیر را می گیرند. این چرخ دنده مرکزی با حرکت ساعت می چرخد و توپ ها را در مسیر خود می چرخاند. توپ های رنگی در گوشه سمت راست بالایی قرار دارند.

“بزرگترین چالش فنی درست کردن طول مسیر است – باید فوق العاده دقیق باشد، و همه در یک صفحه نیست – اگر این کار را درست انجام ندهید، اجازه بازی نخواهید داشت و اجرا نمی شود. ما یک ابزار فرز توپی شکل خاصی را برای ساختن آن قطعه طراحی کردیم. توپ‌ها در مسیر بیرونی در یک لوله دایره‌ای هستند، با شکافی در بالای آن که کمی باریک‌تر از قطر توپ‌ها است، بنابراین نمی‌توانند بیرون بیفتند.

مرحله پنجم: چینش توپ ها با پنس

Tweeze1

ساعت‌ساز توپ‌ها را با استفاده ازپنس استاندارد و یک دستگاه رومیزی که معمولاً برای فشار دادن یک چرخ دنده روی محور یا فشار دادن سنگ به یک پل استفاده می‌شود، در مسیر قرار می‌دهد. این فرآیند خیلی طول نمی‌کشد؛ کاملاً باز است، بنابراین می تواند به راحتی همه آنها را در جای خود قرار دهد. مهم این است که موقعیت توپ ها به درستی با توجه به زمانی که ساعت نمایش می دهد، نمایه شود، دقیقاً مانند عقربه های نمایه سازی برای تراز کردن در ساعت 12.

Tweeze2

“چهار رنگ در امتداد یکدیگر هستند و حداکثر سه رنگ را در هر زمان مشخص می کنند. توپ های زرد و خاکستری روشن ساعات اولیه و اواخر صبح را نشان می دهند در حالی که آبی و سیاه نشان دهنده ساعات بعدازظهر و شب هستند. به عنوان مثال، در نیمه شب، سری سیاه و سفید توپ‌ها رد شده‌اند و شما شروع به دیدن اولین توپ‌های زرد می‌کنید که تا ساعت 6 صبح ایجاد می‌شوند، زمانی که نیمی از توپ‌ها زرد و نیمی سیاه هستند. توپ‌های زرد با توپ‌های خاکستری روشن دنبال می‌شوند، بنابراین تا ظهر، صفحه نمایش روشن است، اما در ساعت‌های بعدازظهر شروع به ریختن به سمت توپ‌های آبی می‌کند. در ساعت 6 بعد از ظهر، صفحه نمایش با توپ‌های خاکستری روشن و آبی با ظاهر شدن توپ‌های سیاه شروع به تیره‌تر شدن می‌کند.

مرحله ششم: قرار دادن کاور

Cover

“کاور در مرکز صفحه قرار می گیرد تا نیمی از توپ ها را در مسیر داخلی پایینی پنهان کند. ما فقط نیمی از توپ ها را نشان می دهیم که نشان دهنده 12 ساعت در یک زمان است تا نمایشگر با زمان تکامل یابد. اگر همه چیز را یکجا نشان دهید، شما تکامل ندارید، پس به بخشی پنهان و بخشی که ببینید نیاز دارید.”

مرحله هفتم: اتمام!

Finish

وقتی دیسک نشانگر در بالا قرار می گیرد، کل مجموعه نمایش رنگی کامل می شود. قطر آن 1.5 سانتی متر است.

مرحله هشتم: تحسین پروژه

Ressence

سیستم Time by Color در صفحه سبز مایل به زیتونی تیتانیوم تیتانیوم 41 میلی‌متری تیپ 1 مربعی جای می‌گیرد. با روشن شدن صفحه کلید Ressence Orbital Convex System (ROCS)، واحد ساعت‌شناسی داخلی ، صفحه نمایش موقعیت شمال به جنوب خود را حفظ می‌کند. متشکل از دیسک هایی که به طور مداوم به دور یکدیگر می چرخند. صفحه نمایش رنگی 24 ساعته با یک صفحه نمایش دیسک 12 ساعته بزرگتر، دیسک دیگری که روزهای هفته را نشان می دهد و دقیقه ها در اطراف اطراف با عقربه اشاره گر نشان داده شده است.

منبع : WWW.HODINKEE.COM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.