تازه ترین مطالب ساعت, سوالات متداول درباره ساعت

معنی HOROLOGY دقیقا چیست؟

معنی HOROLOGY دقیقا چیست؟ 1


معنی هورولوژی / HOROLOGY مطالعه زمان و به طور خاص این روزها مطالعه اندازه گیری زمان با استفاده از ابزار برای تعیین زمان است. ساعت شناسی شامل گفتن زمان از طریق تعدادی ابزار و تجهیزات مانند ساعت آفتابی، ساعت شنی، زمان، زمان سنج و تعدادی ملزومات دیگر است. ساعت‌شناسی به طور خاص به اندازه‌گیری زمان از طریق ابزارهای مکانیکی زمان‌دار مربوط می‌شود، در حالی که آنهایی که از تجهیزات الکترونیکی برای اندازه‌گیری زمان استفاده می‌کنند، تحت زمان‌سنجی قرار می‌گیرند.

HOROLOGIST / ساعت ساز چه می کند؟

معنی HOROLOGY دقیقا چیست؟ 3


ساعت‌ کسی است که زمان را با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی نظارت می‌کند و همچنین افرادی را که دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری ساز می‌سازند و همچنین کسانی که آن دستگاه‌ها را تعمیر می‌کنند، پوشش می‌دهد. در حالی که بسیاری از مردم از اصطلاحات عمومی مانند ساعت ساز یا تعمیر ساعت استفاده می کنند، افرادی که این وظایف را انجام می دهند در واقع ساعت شناس هستند. هورولوژی در سراسر جهان شناخته شده است و تعدادی موزه در سراسر جهان از جمله در بریتانیا به این مطالعه اختصاص داده شده است. بسیاری از موزه‌های بریتانیا دارای بخش‌هایی هستند که به زمان‌سنجی و ساعت‌شناسی اختصاص داده شده‌اند و به صورت محلی موزه‌ای در شهر Cheshire چشایر کشور انگلستان به نام موزه فاخته وجود دارد که بزرگترین مجموعه ساعت‌های فاخته عتیقه جهان را در خود جای داده است.

چرا به HOROLOGY نیاز داریم؟

معنی HOROLOGY دقیقا چیست؟ 5


پاسخ ساده این است که زمان را بگویید و اطمینان حاصل کنید که زمان ردیابی می شود. اگرچه بسیاری از مردم از گوشی هتی همراه و دستگاه‌های الکترونیکی برای اندازه‌گیری زمان استفاده می‌کنند، اما بسیاری از برندهای ساعت‌های لوکس و صنایع خاص همچنان به ابزارهای مکانیکی نگه‌داشتن زمان برای اطمینان از اینکه کارها به خوبی کار می‌کنند، متکی هستند. یکی از جالب‌ترین چیزها این است که اکثر موبایل های هوشمند دستگاه‌های الکترونیکی بر اساس دستگاه‌های مکانیکی به عنوان پایه استفاده می‌کنند تا از صحت زمان‌بندی خود اطمینان حاصل کنند. تاریخچه زمان‌سنجی به قرن‌ها قبل برمی‌گردد به زمانی که مردم از ساعت‌های آفتابی و دیگر ابزار ابتدایی برای تشخیص زمان استفاده می‌کردند.

در آخر تعمیر ساعت تحت عنوان هورولوژی قرار می گیرد؟ بله. هرکسی که با ایجاد یا بازسازی دستگاه‌های زمان‌سنجی مکانیکی سر و کار داشته باشد، یک ساعت‌نگار ، ساعت ساز یا HOROLOGIST در نظر گرفته می‌شود یا در این دسته قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.