تازه ترین مطالب ساعت, راهنمای نگهداری ساعت مچی, سوالات متداول درباره ساعت

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 1


برخی از ساعت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب تا اعماق خاصی مقاومت می‌کنند و اکثر ساعت‌ها در صورت تماس با آب، مشکلی ندارند. با این حال، با بالا رفتن سن ساعت‌ها، منافذ ریزی ایجاد می‌شوند و مهر و موم های ساعت هم بتدریج فرسوده می‌شوند. ممکن است شما متوجه چنین موضوعی نشوید. به این معنی که اگر حتی یکبار ساعت شما خیس شود ، این مشکل می‌تواند به صفحه و موتور / موومنت ساعت شما آسیب برساند. به همین دلیل است که چکاب دوره ای ساعت برای اطمینان از اینکه ساعت شما مطابق با استانداردهای سازنده کار می کند مهم است، در صورت انجام این پیشگیری های ساده ، میتوانید هرگز نگران آسیب آب نباشید.

اما هنگامی که بخار آب زیر شیشه ساعت شما ایجاد می شود، دیدن زمان دشوار می شود. این می تواند کلافه کننده باشد. دلایل هر چه که باشد، نگرانی اصلی ما این است که چگونه رطوبت داخل ساعت را از بین ببریم. در این مقاله به علل این اتفاق و راه های جلوگیری از آن و رفع رطوبت از ساعت می پردازیم.


با این حال، ما می‌دانیم که پیش‌بینی این موارد غیرممکن است و اگر مشکوک هستید که آب وارد ساعت شما شده است، مهم است که بیش از حد نگران نباشید و فقط بدانید تعدادی از کارها وجود دارد که نباید انجام دهید، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت

.

وقتی ساعت خیس می شود چه کارهایی نباید انجام داد

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 3


اولین نشانه ورود آب به ساعت شما این است که شیشه ساعت شما بخار میکند. مخصوصا زمانی که رو دستتان است. دمای بدن شما باعث تبخیر آب داخل ساعتتان میشود. چند کار وجود دارد که باید از انجام آنها برای جلوگیری از آسیب بیشتر به ساعت خود اجتناب کنید. در زیر به برخی از مهم‌ترین کارهایی که نباید در مورد ساعت‌های آسیب دیده از آب انجام دهید، خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که سعی کنید ساعت خود را نپوشید و سریعا نزد یک متخصص تعمیر ساعت ببرید. اگر در تهران هستید برای انجام این کار روی ما هم میتوانید حساب کنید فقط کافیست با ما تماس بگیرید و یا حضورا به ویکی ساعت بیایید. تا از بیشتر شدن میزان آسیب دیدگی با باز کردن ساعت جلوگیری و در صورت نیاز ، تعمیرات مورد لازم ارزیابی شود.

از برنج و سشوار خودداری کنید!

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 5


بسیاری از افراد توصیه می کنند برنج و گرما را امتحان کنید و وسایل هوشند و یا دیحیتال تان را خشک کنید، اما در مورد ساعت، باید از این کار اجتناب کرد. این به این دلیل است که شما با انجام این اقدامات آب موجود در خوذ را تبخیر میکند، در واقع می‌توانید به سایر قسمت‌ها آسیب بیشتری وارد کنید، این می‌تواند به دلیل فرآیند تبخیر یا حرارتی باشد که ایجاد می‌کنید. از آنجایی که یک ساعت از قطعات کوچک زیادی تشکیل شده است، مهم است که هنگام آسیب آب، آن ها را تا مراجعه به ویکی ساعت یا هر مرکز خدمات دیگری رها کنید، زیرا فرآیند تبخیر می تواند مکانیسم های یک ساعت را درگیر کند.

از فشار دادن یا چرخاندن دسته کوک و دکمه ها خودداری کنید

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 7


اگرچه ممکن است اولین کاری که بنظرتان میرسد انجام دهید این باشد که با بیرون کشیدن دسته کوک از حرکت عقربه های ساعت جلوگیری کنید، این کار را نکنید. تشخیص اینکه آب به کجا رسیده است بدون ارزیابی غیرممکن است، بنابراین اگر دسته کوک را بیرون بکشید یا دکمه‌ای را فشار دهید، ممکن است آب را عمیق‌تر به داخل ساعت فشار دهید یا به بخش خاصی از ساعت آسیب بزنید.

ساعت خود را از روی دستتان باز کنید

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 9


تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مردم ساعت واقعی خود را بلافاصله از روی دستشان باز نمیکنند، و این مهم است که شما این کار را انجام دهید. ادامه استفاده از ساعت شما اساساً باعث آسیب دیدگی بیشتر آن می شود و اگر مکانیکی باشد، آب داخل قطعات به چرخش خود ادامه می دهد. در این مواقع استفاده بیشتر آن رو مچ شما ضروری نیست، بنابراین باید از این کار اجتناب شود، این بدان معناست که اگر مشکوک به آب رفتگی به داخل ساعت تان هستید ، باید آن را از مچ خود باز کنید.

رتبه بندی ضد آب واقعاً برای ساعت شما چه معنایی دارد؟

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 11

در مورد درجه بندی مقاومت در برابر آب که در پشت قاب ساعت نشان داده شده است، تفسیر نادرستی وجود دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که درجه بندی ضد آب 50 متری به این معنی است که می توان از ساعت برای شنا یا غواصی استفاده کرد. به هر حال، این چنین نیست.

راهنمای رسمی برای ساعت‌های با درجه‌ی مقاومت در برابر آب 50 متر، اجتناب از شنا و دوش گرفتن در آب گرم است. این به این دلیل است که ساعت به گونه ای طراحی نشده است که در برابر فشار غوطه ور شدن در آب برای مدت طولانی مقاومت کند.

سیستم رتبه بندی مقاوم در برابر آب بیشتر یک ابزار بازاریابی است و مهم است که قبل از استفاده از ساعت خود در هر نوع فعالیت آبی درک کنید که هر رتبه بندی واقعاً چه معنایی دارد.

30 متر (3 میله / دستگاه خودپرداز): این درجه بندی به این معنی است که ساعت در برابر پاشش آب مقاوم است و می تواند مقداری تماس با آب را تحمل کند. با این حال، نباید برای شنا یا هر ورزش آبی دیگری استفاده شود.

50 متر (5 bar/ATM): این درجه بندی به این معنی است که ساعت می تواند در برابر باران شدید و پاشیدن آب مقاومت کند. می توان آن را برای شنا پوشید، اما نه برای غواصی یا غواصی.

100 متر (10 میله/خودپرداز): این درجه بندی به این معنی است که ساعت برای شنا و ورزش های آبی مناسب است. با این حال، نباید برای غواصی در اعماق دریا پوشیده شود.

200 متر (20 میله / دستگاه خودپرداز): این درجه بندی به این معنی است که ساعت را می توان برای غواصی در اعماق دریا استفاده کرد.

هنگام خرید ساعت جدید، حتما به درجه ضد آب توجه کنید و ساعتی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. با کمی تحقیق می توانید ساعت مناسبی برای ماجراجویی آبی بعدی خود پیدا کنید.

چه زمانی باید با تعمیر کار ساعت مشورت کنید؟

اگر آب وارد ساعتم شد چکار باید کنم؟ 13

اگر ساعت شما بعد از امتحان روش های توضیح داده شده در بالا همچنان مه آلود است یا ساعت شما مرتباً بخار کرده نشان می دهد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص مشورت کنید. ساعت سازها ابزار و تکنیک های خاصی برای مقابله با تراکم دارند و معمولاً می توانند به سرعت و به راحتی مشکل را برطرف کنند. 

آیا سرویس ساعت آب خورده را پیشنهاد می کنید؟


بله، ما ارزیابی رایگان برای هر کار تعمیر از جمله آسیب آب ارائه می دهیم. وقتی صحبت از تعمیر ساعت می شود، ما در ویکی ساعت هر قسمت از ساعت را جدا می کنیم و آن را به طور کامل تمیز می کنیم تا اطمینان حاصل شود که رطوبت از لابه لای قطعات ساعت پاک می شود. پس از انجام این کار، می‌توانیم بررسی کنیم که آیا قطعاتی در ساعت به دلیل تماس با آب دچار زنگ زدگی شده است یا خیر؟ ایا قطعات زرد و زنگ زده نیاز به تعویض دارند یا خیر؟ اگر آسیب آب به دلیل فرسودگی واشر ها ایجاد شده باشد، آن را مجدداً آب بندی می کنیم تا از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری شود. برای کسب اطلاعات بیشتر یا بحث در مورد تعمیر ساعت آسیب دیده آب با ما، میتوانید با ما تماس بگیرید. 0212640155 با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.