راهنمای خرید ساعت مچی, تازه ترین مطالب ساعت

خرید ساعت به عنوان سرمایه گذاری

خرید ساعت به عنوان سرمایه گذاری 1

آیا خرید ساعت به عنوان سرمایه گذاری مناسب است؟ برای نسل‌ها، خرید ساعت‌های گرانقیمت نه تنها به‌عنوان اشیایی کاربردی، بلکه به عنوان نمادی از وضعیت مالی، زندگی لوکس و توجه و ارادت به هنر ساعت‌سازی دیده می‌شوند. بسیاری از علاقه مندان استدلال می کنند که ساعت های خاصی می توانند سرمایه گذاری مناسبی باشند و آنها را با آثار هنری یا اتومبیل های قدیمی مقایسه می کنند. با این حال، وقتی صحبت از دیدگاه سرمایه گذاری عملی به میان می آید، ساعت ممکن است انتخاب ایده آلی برای همه نباشد. در اینجا دلایلی را ذکر می کنیم.

افت اولیه قیمت


بسیار شبیه یک ماشین جدید، ارزش بسیاری از ساعت ها در لحظه ای که آنها را می پوشید یا از فروشگاه خارج می کنید، کاهش می یابد. در حالی که استثناهایی وجود دارد (مثلاً برخی از برند های انگشت شمار مانند امگا ، رولکس ، کارتیه ، پتک فیلیپ) اما بیشتر ساعت های حتی گرانقیمت ارزش اصلی خود را حفظ نمی کنند، چه برسد به سرمایه گذاری.

وضعیت کارکرد ساعت در زمان خرید

اگر قصد سرمایه گذاری بر روی یک ساعت را دارید و نمیخواهید ضرر کمتری در زمان فروش پرداخت کنید ، گزینه خرید ساعت کارکرده را در زمان خرید انتخاب کنید. توجه به سه اصل سلامت ، اصالت و قیمت ساعت نیز در این زمان خرید بسیار مهم است . بایستی توجه داشته باشید که دریافت گارانتی اصالت و سلامت بسیار حائز اهمیت است

هزینه استهلاک و نگهداری


برخلاف سهام یا اوراق قرضه، ساعت‌ها به نگهداری دوره‌ای نیاز دارند تا عملکرد مطلوبی داشته باشند، به خصوص اگر مکانیکی باشند. با گذشت زمان، این هزینه‌های سرویس می‌تواند افزایش یابد و هرگونه افزایش بالقوه در ارزش ساعت را نفی کند. با توجه به وارداتی بودن قطعات این نوع ساعت ها شما بایستی اماده تهیه قطعات ساعتتان به قیمت فرانک سوئیس و دلار آکریگا باشید. از تعویض یک شیشه ساعت گرفته تا تعویض قطعات اسیب پذیر و در عین حال مهم داخل موومنت ساعت

میزان نقد شوندگی


تبدیل ساعت ها به پول نقد می تواند یک کار دلهره آور باشد. هیچ تضمینی وجود ندارد که وقتی می خواهید بفروشید، خریداری را پیدا کنید که مایل به پرداخت قیمت درخواستی شما باشد. و حتی اگر این کار را انجام دهید، هزینه های تراکنش (مانند کمیسیون فروشنده) می تواند سود شما را کاهش دهد.

تغییر مود و مد


بازار ساعت می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. در حالی که مدل های داغ امروزی ممکن است قیمت های بالایی داشته باشند، ممکن است فردا به راحتی از بین بروند. بر خلاف سرمایه‌گذاری‌های معمولی، ساعت‌ها در معرض روند هستند و آن‌ها را مستعد تغییرات سریع در تقاضا و ارزش می‌کند. برای ساعت هایی مانند رادو و یا امگا سری کانستلیشن که زمانی در ایران و جهان مد بوده امروزه تبدیل به ساعت هایی برا افراد مسن بشمار می آید و مانند قدیم خرید و فروش نمیشود. البته نوآوری و رقابت نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در تغییر خلق و خوی خریداران دارد.

ریسک نقدینگی


سهام می تواند سود سهام پرداخت کند، املاک می توانند درآمد اجاره به دست آورند، اما ساعت ها؟ آنها هیچ درآمدی تولید نمی کنند در حالی که شما مالک آنها هستید. تنها سود بالقوه شما از فروش آنها به قیمتی بالاتر از آنچه آنها را خریده اید به دست می آید. جال امکان دارند این افزایش بر اساس تورم و کاهش ارزش پول ملی باشد یا افزایش قیمت جهانی ساعت که در گذشته نه چندان دور اتفاق نیز اتفاق افتاده است

هزینه های نگهداری


ساعت های خوب باید به درستی نگهداری شوند تا وضعیت خود را حفظ کنند. این ممکن است به معنای هزینه نگهداری در یک گاوصندوق با کیفیت بالا یا حتی یک صندوق امانات و یا پرداخت مستمر بیمه سرقت باشد. علاوه بر این، بیمه ساعت‌های با ارزش می‌تواند پرهزینه باشد و به هزینه مالکیت اضافه کند.

ذهنیت ارزش


بیشتر ارزش یک ساعت در مطلوبیت آن نهفته است، که فوق العاده ذهنی است. برخلاف طلا یا املاک که ارزش ذاتی دارند، ارزش یک ساعت اغلب به برند، تاریخچه یا انتخاب کلکسیونر آن گره خورده است.به یاد داشته باشید که خرید یک ساعت گرانقیمت لزوما به منزله سرمایه گذاری نیست. با توجه به تفاوت قیمت ارز ایران ساعت های حتی میان رده ای ساخت سوئیس یا آلمان بسیار گرانقیمت خواهند بود ، در صورتی که از لحاظ ریالی منطقی برای افراد در ایران هنگام خرید ساعت از شما به قیمت دلاری پرداختی شما نخواهد بود

مهارت فروش


برای کسانی که عمیقاً در دنیای ساعت‌نگاری عجین نشده‌اند، بازار ساعت می‌تواند گیج کننده باشد. برای سرمایه‌گذاری عاقلانه در ساعت‌ها، نیاز به دانش زیادی در مورد برندها، مدل‌ها، تاریخچه و سلیقه‌ کلکسیونرها و مصرف کنندگان دائماً در حال تغییر است.

نتیجه


در حالی که داشتن یک ساعت زیبا ساخته شده لذت غیرقابل انکاری دارد، جداسازی رضایت عاطفی از خرد مالی ضروری است. ساعت ها ممکن است شادی، اعتبار و حس تاریخ را به ارمغان بیاورند، اما به عنوان سرمایه گذاری، مملو از دام هستند. اگر به دنبال سرمایه گذاری روی یک ساعت هستید، این کار را به خاطر عشق به هنر و قدردانی از هنر ساعتی انجام دهید. اما اگر هدف اصلی شما بازده سرمایه گذاری است، راه های سنتی مانند سهام، اوراق قرضه یا املاک و مستغلات ممکن است شرط مطمئن تری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.