تازه ترین مطالب ساعت, راهنمای خرید لوازم جانبی ساعت, راهنمای نگهداری ساعت مچی

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟ 1

اولتراسونیک

شوینده های اولتراسونیک ، براق کردن دوباره جواهرات را تا حد زیادی آسون کردن.

این دستگاه ها چطور کار می کنند و برای استفاده صحیح از  اولترا سونیک به چه مقدماتی نیاز داره و یک اولتراسونیک چطور کار می کنه؟

اولتراسونیک، دستگاهی هست که از تکنولوژی فرا صوت – ultraSound  برای پاک کردن سطح و درز های جواهر یا هر جسمی که در مخزن آب قرار داره رو از بین بردن جرم از سطح جواهرات استفاده می کنه.
قطعه های جواهر در مخزن اولتراسونیک قرار داده می شن که از محلول پاک کننده پر شده است.

بعد از اینکه اولتراسونیک روشن میکنید ، دستگاه لرزش های اولتراسونیک تولید می کنه. این لرزش ها، ذرات آلودگی جمع شده روی هر سطحی رو تجزیه می کنند.

نکته مثبت درباره پاک کننده اولتراسونیک این هست که میتونه بخشهایی از جواهرات را پاک کند که با استفاده از ابزار و فرچه های دستی ، دور از دسترس هستن.

چه مایع شوینده ای باید در دستگاه اولتراسونیک استفاده بشه؟

اولین گزینه ، محلول پاک کننده جواهرات هست که می تونید از ابزار جواهر سازی فروشی ها تهیه کنید. راه دیگه هم ساختن مایع پاک کننده هست

البته ساده ترین راه درست کردن محلول پاک کننده خونگی ، این هست که مخزن اولتراسونیک رو با آب پر کنید و به مقدار کافی مایع ظرفشویی و به آب اضافه کنید. به همین سادگی !

بهتر هست که دستگاه رو روشن کنید و قبل از اینکه چیزی داخل آب بگذارید ، اجازه بدید دستگاه به مدت پنج تا ده دقیقه کار کنه تا محلول خوب مخلوط بشه

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟ 3

استفاده از آب گرم در اولتراسونیک

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از اولتراسونیک این هست که داخل مخزن یا آب خیلی داغ می ریزند یا آب خیلی سرد. برای اینکه محلول پاک کننده بهترین نتیجه رو بده ، لازم هست که آب گرم باشه. ” آب جوش استفاده نکنید”

امروزه اغلب پاک کننده های اولتراسونیک گرم کننده داخلی دارند. برای همین در این موارد نیازی به جوش کردن آب قبل از ریختن به داخل دستگاه نیست.

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟ 5

فرایند شستشوی قاب و بند ساعت یا جواهر با UltraSonic

بعد از اینکه مخزن رو با آب گرم پر کردید و مایع شوینده رو ریختید ، می تونید ساعت و یا جواهرات رو داخل آب قرار بدید.

در مرحله اول اشیا زیادی رو داخل آب نگذارید ، این کار موجب می شه که جواهرات یا سطوح صاف به هم خراشیده بشن. دستگاه را روشن کنید و اجازه بدید کار کنه تا اینکه جواهرات کاملا تمیز بشن. بسته به اینکه ساعت یا جواهراتتون چقدر چرب و کثیف هستند ، این زمان از ۱ تا ۲۰ دقیقه متغیر هست.

بعد از إتمام شستشو ، دستگاه رو خاموش کنید و اجازه بدید که جواهرات برای ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل دستگاه بمونند تا اینکه ذرات کثیفی که با امواج فرا صوت از اون ها جدا شدند، در مخزن ته نشین بشن.


وقتی که جواهرات رو از دستگاه بر میدارید ، یک برس نرم یا یک مسواک کهنه لازم دارید ، که سطوح ساعت یا جواهرتون با حوصله تمیز کنید تا جایی که مطمئن بشید که هیچ آلودگی روی آن باقی نمونده.

 قاب و بند ساعت یا جواهرتون رو آبکشی کنید تا هر جور ماده شوینده باقیمانده روی اون شسته بشه و بعدش اون ها را با یک پارچه نرم خشک کنید.

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟ 7

هر چند وقت یکبار می تونید از اولتراسونیک استفاده کنید؟

تعداد دفعات استفاده از یک پاک کننده اولتراسونیک ، به این بستگی داره که ساعت یا جواهراتتون چقدر زود کثیف میشن.

به طور کل ، می تونید جواهراتتون رو هر دو هفته با اولتراسوند تمیز کنید.
مادامی که ساعت و جواهراتتون از موادی ساخته شده باشه که اولتراسوند براشون مضر نباشه ، استفاده از این دستگاه ایرادی نداره.

 چطور از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنیم؟ 9

چه چیزی را نباید داخل یک پاک کننده اولتراسونیک قرار دهید؟

جواهرات با سنگ های قیمتی رو نباید داخل دستگاه اولتراسونیک تمیز کرد. خیلی از سنگهای قیمتی به راحتی از اولتراسوند آسیب می بینن. سنگ های قیمتی نرم مثل اوپال ، لاجورد ، زمرد ، فیروزه و … رو داخل آن قرار ندید.


سنگ های دریایی و طبیعی مثل مروارید ، سنگ های مرجانی ، یا کهربا هم ممکنه هست آسیب ببینن. همینطور، سنگ های قیمتی که رنگشون با گرما جلا پیدا کرده رو نمیتونید در اولتراسونیک قرار بدید.

ساعت های که قسمت های سرامیکی دارند رو نباید داخل اولترلسونیک گذاشت و ساعت های بند فلزی و لاستیکی هم فقط بایستی بند هاشون داخل آب داخل اولتراسونیک قرار بدید و ترجیحا نه قاب ساعت!

چون اگر واتر پروف باشند یا از ساعت های غواصی باشند دچار مشکل میشن و امکان زیادی داره که شیشه ساعت دچار شکستگی بشه یا بصورت کل از قاب جدا بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.