تازه ترین مطالب ساعت, راهنمای خرید لوازم جانبی ساعت

راهنمای جامع خرید بند ساعت

راهنمای جامع خرید بند ساعت 1

یک بند مناسب یک همراه ضروری برای هر ساعتی است و تنوع آن راهی آسان برای تجربه یک سبک کاملا جدید است. یک مجموعه بند وسیع و متنوع می تواند تعداد ترکیب های موجود خود را تا حد زیادی افزایش دهد. برای بعضی ها ، بند ساعت اغلب بیشتر از قاب و صفحه ساعت قابل مشاهده است، بنابراین مجموعه وسیعی از بند ها باعث می شود مجموعه کوچکی از ساعت ها واقعاً بزرگ به نظر برسند.

بدیهی است که بند های ساعت اغلب به طور قابل توجهی ارزان تر از خرید ساعت های نو میشوند، بنابراین اغلب مقرون به صرفه تر است که مجموعه ای از بند های متنوع را به جای خرید ساعت ایجاد کنید.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 3
انواع بند ساعت

این به این معنا نیست که نباید مجموعه ای از ساعت ها را داشته باشید – فقط مطمئن شوید که از چیزی که آنها را به مچ دست شما متصل می کند غافل نشوید.

طیف گسترده ای از بند های ساعت در ویکی ساعت موجود است، و ما تمام تلاشمان را می کنیم تا در این راهنمای جامع شما را با انواع بند ساعت آشنا کنیم.

شاید فکر کنید بند ساعت کالای ساده و پیش و پا افتاده ای است اما پیدایش هر نوع بند ساعت تاریخچه جالبی دارد، بنابراین اگر یکی از آنها نظر شما را جلب میکند ، متن همراه تصویر مطمئنا خواندنی و جالب خواهد بود. در نهایت، حتماً فهرست محصولات موجود را هم بررسی کنید. آنها باید به شما کمک کنند تا دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید، بدون توجه به محدوده قیمتی خود بیابید. نترسید که مقداری اضافی خرج کنید تا دقیقاً به آنچه می خواهید برسید!

بند های ساعت در اندازه هایی که بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند بر اساس عرض داخلی بند ساعت فروخته می شوند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است اندازه آن در پشت بند ساعت فعلی قابل رویت باشد.

برای اندازه گیری، از یک خط کش متریک یا یک الگوی قابل چاپ رایگان مانند این استفاده کنید تا فاصله بین بازوهای قاب ساعت یا انتهای نوار فنری بند فعلی را اندازه گیری کنید.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 5
سایز بند ساعت

انواع بند ساعت

بند ناتو / Nato

زولو / Zulu

پرلون / Perlon

اویستر / Oyster

پرزیدنت / President

جوبیلی / Jubilee

انجینیر / Engineer

رالی / Rally

هوانوردی / خلبانی  Aviator / Pilot

باند / Bund

مش / حصیری / Mesh

راهنمای جامع خرید بند ساعت 7
بند ناتو امگا سیمستر

بند ناتو / NATO

که در ابتدا برای سربازان ارتش بریتانیا در دهه 1970 ساخته شد، با نام “G10” معرفی شد، عنوانی که برگرفته از فرم درخواست بود. اگرچه سبک های مشابه را می توان به جنگ جهانی دوم مرتبط کرد، اما این اولین ظاهر بند تحت عنوان آن فعلی بود.

محبوبیت آن در سراسر ارتش به سرعت افزایش یافت و با گذشت زمان، عموم مردم به تدریج علاقه مند به این نوع بند بواسطه ظاهر و مزایای این بند شدند.

وقتی جنگ سرد به پایان رسید، تسمه های 10 Gدر فروشگاه های غیر نظامی در سراسر کشور فروخته میشد و همه آنها با نام ناتو شناخته میشدند.

 خرده فروشان بند ساعت به وجود آمدند تا از این افزایش محبوبیت استفاده کنند.

البته اشتیاق به خرید تسمه های ناتو هرگز به پایان نرسیده، و مطمئناً آنها برای دهه های آینده محبوب خواهند ماند.

قابل توجه ترین ویژگی بند ناتو ساخت تک تکه یا به نوعی تسمه ای آن است.

بیشتر بندها از دو قطعه مجزا تشکیل شده‌اند و فقط با برداشتن هر دو میله فنری که به ساعت متصل می‌شوند.

جدا کردن بند های معمولی اغلب یک فرآیند زمان بر است، اما بند ها یا به نوعی تسمه های ناتو به سادگی از زیر میله های فنری رد می شوند، بنابراین می توان آنها را در عرض چند ثانیه برداشت و یا تعویض کرد.

در نهایت، نصب یک بند ناتو ساعت تضمین می‌کند که قاب ساعت روی مچ دست شما محکم می‌ماند، حتی اگر یکی از میله‌های فنری آن شکسته شود.

جیمز باند به طور مشهودی از بند ناتو در فیلم هایش استفاده کرده است. همه این ویژگی‌ها، بند یا تسمه ناتو را به گزینه‌ای عالی برای تقریباً هر موقعیتی تبدیل می‌کند و قیمت پایین آن‌ها برای کسانی که به داشتن تعداد بالای از این بند هستند، یک موهبت است.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 9
بند زولو

بند زولو / ZULU

زولو در ارتش یک عبارت انتقال رادیویی است. زمان زولو یا  ZULU-TIME بر حسب ساعت، دقیقه و ثانیه با استفاده از تقویم میلادی، که شامل تقسیم‌بندی زمان نظامی ساعت‌ها و دقیقه‌ها و قالب 24 ساعته اندازه‌گیری می‌شود است.

«براوو زولو» یک سیگنال نیروی دریایی هم است که توسط پرچم‌دار یا در میان بیسیم چی های نیروی دریایی آمریکا به معنای «دست مریزاد» منتقل می‌شود. که به واژگان گفتاری و نوشتاری نیز وارد شده است

نام تسمه های زولو صرفا یک نام تجاری است. اگر چه آشکارا از مدل و عنوان تسمه های ناتو الهام گرفته است، اما چند تفاوت جزئی وجود دارد که این دو را از هم جدا می کند. اولاً، آنها از مواد ضخیم تر، چه نایلون یا چرم، تشکیل شده اند. این کمی استحکام و دوام آنها را افزایش می دهد، اما ممکن است بین میله های فنری برخی از ساعت ها قرار نگیرند. ثانیاً، تسمه‌های زولو دارای یراق بزرگ‌تر و گردتری هستند.

در مقابل، تسمه‌های ناتو دارای سگک‌ها و حلقه‌های مربعی کوچکی هستند که با حجم کم آن سازگاری بیشتری دارد. در هر صورت، تقریباً هیچ تأثیری در زیبایی وجود ندارد، بنابراین انتخاب با شماست

تفاوت بین بند ناتو و بند زولو چیست؟

راهنمای جامع خرید بند ساعت 11
تفاوت بند ناتو با زولو

تفاوت بین بند ناتو و بند زولو

تسمه‌های زولو با ابعاد بزرگ‌تر است که آن‌ها را مخصوصاً برای ساعت‌های بزرگ مناسب می‌سازد.

برعکس، تسمه های ناتو برای ساعت های کوچک بسیار عالی هستند. مواد نازک تر به احتمال زیاد در میان میله های فنری قرار می گیرند و ظاهر متناسب تری دارند. تسمه های زولو هم کمی بیشتر طول می کشد تا وارد شوند.

در نهایت، این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد – برخی از مردم نمی توانند حجم اضافی را که یک زولو دارد را تحمل کنند، و برخی دیگر تسمه های ناتو را خیلی سست می دانند. من توصیه می کنم یکی از هر نوع را انتخاب کنید و شخصاً تصمیم بگیرید که کدام را ترجیح می دهید!

راهنمای جامع خرید بند ساعت 13
بند رالی ساعت امگا سیمستر کرنوگراف

بند رالی / Rally

با یاد اوری دستکش های مسابقه ای قدیمی رالی ، بند های چرم رالی را که با سه سوراخ بزرگ یا بیشتر بر روی بند ایجاده شده را میتوان تداعی کننده دستکش های دانست .

مسابقات اتومبیل رانی در درجه اول یک آزمایش سرعت است و وزن مستقیماً در حداکثر سرعت قابل دستیابی نقش دارد – به این خاطر است که ، بسیاری از اتومبیل های مسابقه اولیه از قطعاتی ساخته شده بودند که سوراخ هایی در آنها ایجاد شده بود. این کار باعث کاهش وزن کلی میشد، بنابراین تقریباً هر چیزی که از فلز ساخته شده بود تا حد ممکن سوراخ میشد. برای حفظ زیبایی شناسی، دستکش های رانندگی نیز سوراخ شده بودند.

اتومبیل‌های مسابقه‌ای بسیار گرم هستند و سوراخ‌ها به تهویه ، تنفس ، کاهش گرما و البته وزن کمک میکردند، بنابراین دلیل پانج شان می‌توانست یکی از این دو باشد!

صرف نظر از فلسفه آنها، بندهای رالی یک انتخاب عالی برای لباس تابستانی هستند. حتی اگر این هدف اولیه نبود، سوراخ‌ها به طور قابل توجهی تهویه پوست را افزایش می‌دهند، که می‌تواند در گرمای تابستان مفید باشد. علاوه بر این، هیچ انتخاب بهتری از بند های رالی برای جفت شدن با یک کرنوگراف قدیمی وجود ندارد، زیرا آنها اغلب برای مسابقات زمان محور استفاده می شدند.

اگر سبک یا تاریخچه بند رالی برای شما جذاب است، من به شدت توصیه می کنم یکی از بند های رالی را انتخاب کنید.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 15
بند اویستر رولکس

بند رولکس اویستر / Oyster

 اویستر که توسط رولکس در دهه 1930 معرفی شد، یک کلاسیک مطلق به تمام معنی کلمه است.

Oyster  با طراحی پیوند سه تکه بلند و ضخیم خود ، متمایز می شود و از محبوب ترین مدل بند های موجود است. تا به امروز تقریباً اویستر در هر مدل رولکس به نمایش درآمده ، و در نتیجه طرفداران زیادی هم پیدا کرده.

در حالیکه طراحی ظاهری آن یکی از دلایل موفقیت آن است، بسیاری از مردم به دلیل عملکرد خوب آن به آن سوگند یاد می کنند.

ردیف پهن وسط هر پیوند را محکم می کند و کمتر مستعد کشش می شود، بنابراین بند اویستر فوق العاده بادوام است. علاوه بر این، تعداد نسبتاً کم قطعات ، تعداد نقاط آسیب پذیر احتمالی را کاهش می دهد.

البته کاهش تعداد نقاط چرخشی باعث می شود بند در مقایسه با سایر بندها کمی سفت شود.

جدا از این مشکل جزئی ، دستبند Oyster یک انتخاب عالی برای تقریباً هر ساعتی است.

لینک های درشت اغلب در یک ساعت بزرگ متناسب تر هستند، اما در ساعت های کوچکتر نیز عالی به نظر می رسند. اگر به تجربه رولکس با بند فلزی علاقه دارید، برای اولین قدم عالی است!

راهنمای جامع خرید بند ساعت 17
بند جوبیلی رولکس

بند رولکس جوبیلی / Jubilee

این طراحی بند اولین بار در سال 1945 به مناسبت چهلمین سالگرد رولکس معرفی شد – اولین بار در Datejust، یکی از مشهورترین ساعت های رولکس به نمایش درآمد. اگرچه در ابتدا فقط در رنگ طلایی در دسترس بود، اما به زودی نسخه های استیل و دو رنگ منتشر شد. ویژگی Jubilee  با سه پیوند باریک و بسیار صیقلی است که بین پیوندهای جانبی ضخیم و مات قرار گرفته است. تعداد کل پیوندها با دستبند رئیس جمهور یکسان است، اما قسمت مرکزی به دلیل ساختار سه گانه آن باریک تر به نظر می رسد.

هنگامی که جوبیلی روی ساعت قرار می گیرد، توجه مخاطب را به سمت صفحه ساعت جلب می کند

یکی از مزیت های این بند نمایش آثار انگشت روی بند فلزی را به حداقل می رساند.

تنها مشکل واقعی Jubilee  خطر تغییر شکل بر اثر کشیدگی در دوره های زمانی طولانی است.

 درست مانند بند های پرزیدنت ، قطعات کوچک Jubilee یکپارچگی ساختاری آن را کاهش می دهد. پس از مدتی، پین‌هایی که هر پیوند را در کنار هم نگه می‌دارند، منبسط و شل می‌شوند و به تدریج از اندازه واقعی مچ دست خارج می‌شوند.

خوشبختانه، رولکس در تولید مدل های مدرن بسیاری از مشکلات ساختاری را برطرف کرده

بنابراین دوام کم فقط در مدل های قدیمی قابل مشاهده است. تا زمانی که آن را در معرض استفاده بد قرار ندهید، هرگز نگران فرسودگی بند Jubilee نباشید.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 19
بند رولکس پرزیدنت

بند رولکس پرزیدنت /President

بند پرزیدنت که در اصل در روز رولکس در سال 1956 معرفی شد، نام خود را از ارتباط نزدیکش با رییس جمهور سابق آمریکا آیزنهاور دریافت کرد.

رولکس 150000مین کرنومتر تایید شده شرکت را به عنوان احترام به آقای آیزنهاور پیشنهاد کرد که او با کمال میل پذیرفت.

عرض نسبی هر قطعه بند مشابه با Oyster است، اما تفاوت فاحشی در تعداد کل قطعات وجود دارد. بند پرزیدنت به طور قابل توجهی متراکم تر از اویستر است، بنابراین هر قطعه بند در مقایسه با اویستر بسیار کوتاه تر است.

این امر مشکل سفتی بند را از بین می برد ، اما از نظر دوام یک مشکل بالقوه ایجاد می کند.

افزایش کل قطعه بند ها همچنین منجر به افزایش درصد شکست نقاط اتصال احتمالی می شود، اما این نباید یک نگرانی بزرگ باشد چون این اتفاق بعد از استفاده زیاد صورت میگیرد

بند پرزیدنت به دلیل فشردگی به طور قابل توجهی رسمی تر از Oyster است. این همچنین هماهنگی بند را با اغلب پوشش های شما افزایش می دهد.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 21
بند ساعت اورینت دی-دیت

بندهای انجنیر / Engineer

 این بند ها به گونه ای بسیار درشت طراحی شده اند

 عقیده بسیاری بر این است که این مدل طراحی بند اولین بار توسط Seiko ساخته شده است،Engineer  به دلیل قطعه بند هایی با اندازه متناسب با ساعت‌های غواصی بسیار مناسب است.

اندازه بسیار زیاد بند Engineer همچنین باعث می شود که بسیار سنگین و ضخیم باشد، بنابراین ممکن است در اولین شروع به پوشیدن آن، ابتدا کمی احساس خستگی مچ دست داشته باشید. البته، Engineer  با دوام فوق‌العاده‌ای که دارد، حجم سخت آن را جبران می‌کند، بنابراین یک انتخاب عالی برای یک ساعت مچی است.

در حالی که ظاهر حجیم آن ممکن است در ابتدا مچ های کوچک را اذیت کند ، اما باید در نظر داشت که نسبت ها مهم تر از ابعاد فیزیکی هستند.

همانطور که قبلاً گفته شد، بندهای Engineer  ظاهر غیرقابل انکاری دارند، اما این باعث می شود که آنها را برای نصب شدن بر روی مدل غواصی های بزرگی مانند “مدل مانستر سیکو” عالی کند.

صرف نظر از این، بند مهندس میتواند با هر اندازه مچ دستی ست شود تا زمانی که متناسب با ساعتی باشد که به آن وصل شده است.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 23
بند ساعت خلبانی / Pilot

بند ساعت خلبانی / Aviator

در طول جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی آلمان محبوبیت یافت. یک یا چند میخ پرچ مستقیماً در زیر قاب ساعت اضافه می شد تا ساعت ها از مچ دست  نیفتد.

ساعت های خلبانی برای شفافیت در موقعیت‌های پرفشار ساخته شده بودن، به همین دلیل هم قاب و هم بند ساعت‌ها بزرگ بودند بعضی اوقات سایزشان به قطر بیش از 55 میلی‌متر هم میرسید.

وقتی مصرف این ساعت های با استقبال عمومی مواجه شد سایزشان به شدت کاهش یافت ، اما ویژگی‌های اساسی باقی ماندند: نتیجه نهایی یک صفحه ساعت سیاه و سفید با اعداد سفید است که به یک بند چرمی با پرچ‌های بزرگ گل درشت در زیر قاب ساعت متصل است.

در حالی که این پرچ‌ها در حال حاضر غیر کاربردی هستند، اما ظاهر زیبایی‌شناختی جالبی با پس‌زمینه‌ای جذاب به آن اضافه می‌کنند.

با توجه به سابقه خود در زمینه فروش ، بندهای هوانوردی بهترین ظاهر را روی ساعت های خلبانی دارند، به ویژه آنهایی که توسط ساعت سازانی مانند IWC و Hamilton ساخته شده اند. کنتراست رنگی بسیار بین صفحه مشکی و بند قهوه‌ای Aviator هویت و تداعی ظاهری نظامی خاصی را ایجاد می‌کند و پرچ‌ها روی بند هم جزئیات ظریفی ایجاد میکنند که هویت اصلی ساعت‌ها را نشان می‌دهد.

این بند همچنین به خوبی با کرنوگراف ها ست میشود. در هر صورت، Aviator یک بند زیبا است.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 25
ساعت کرنو گراف sinn

بند سبک باند /  Bund

مانند بند های  Aviator، بندهای سبک  Bund نیز برای خلبانان آلمانی در جنگ جهانی دوم اختراع شد، البته به دلیل کمی متفاوت.

بزرگترین خطر برای یک خلبان در صورت سقوط هواپیما آتش سوزی متعاقب آن است و هر چیزی که عمدتاً از فلز تشکیل شده باشد به سرعت داغ می شود. بند های سبک باند با لایه اضافی که در زیر قاب ساخته شده‌اند، از سوختن دست کاپیتان جلوگیری می‌کند.

این لایه چرمی اضافه همچنین در ارتفاعات بالا که دما به طور چشمگیری کاهش می یابد مفید بود، زیرا لایه اضافی چرم از یخ زدن و چسبیدن فلز به پوست دست جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزیت های بند سبک Bund توانایی آن در جذب عرق بود. ساعت‌های اولیه چندان در برابر آب مقاوم نبودند ، بنابراین عرق دست می‌توانست به راحتی از قاب پشتی وارد شود و به تدریج مکانیسم‌های داخلی ساعت را از بین ببرد.

خلبانان سبک زندگی بسیار فعالی داشتند، بنابراین بند Bund به بهبود چشمگیر طول عمر ساعت های دولتی کمک کرد.

توجه به این نکته مهم است که بندهای باند برای همه مناسب نیستند – آنها معمولاً گرم هستند که پوشیدن آنها را در تابستان دشوار می کند و اغلب برای افراد با مچ کوچک و معمولی بزرگ هستند.

با این حال، آنها یک انتخاب عالی برای کسانی هستند که به فلز حساسیت دارند، زیرا از تماس بین ساعت و پوست کاربر جلوگیری می کنند. اگر مچ دست شما به اندازه ای بزرگ است که بتواند از این بند به طور متناسب استفاده کند، باید آن را امتحان کنید، به خصوص اگر صاحب یک ساعت خلبانی یا کرنوگراف هستید! با این حال، به یاد داشته باشید: لایه زیرین Bund باید قسمت پشت

ساعتتان را تا حد امکان پوشش دهد.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 27
بند سبک مش / حصیری بافت درشت

بند سبک مش / حصیری / Mesh

ابتدا در میلان ایتالیا ساخته شد. طراحی میلانی را می توان تا قرن سیزدهم دنبال کرد، جایی که از آن به عنوان نوع خاصی از زنجیر استفاده می شد.

فرآیند تولید به طور کامل با دست تکمیل میشده و برای بیش از 500 سال یک تخصص ایتالیایی باقی ماند. متخصصان مشهور آلمانی بند ساعت Staib و Vollmer در اوایل دهه 1920 تولید این بند های کمیاب را بازتولید کردند و این باعث افزایش محبوبیت شان شد.

این تقاضا تا اواخر دهه 60 ادامه یافت، بنابراین بند های میلانی دارای ظاهری رایج در ساعت های لباس قدیمی هستند.

این بندها به راحتی با ساختار بافت بسیار متراکم  خود متمایز می شوند که آنها را به یکی از صاف ترین بند های فلزی موجود در بازار تبدیل کرده.

اگرچه برخی ممکن است آن ها را تا حدی قدیمی بدانند ، اما این بند ها با ساعت های امروزی هم ست میشوند.

به یاد داشته باشید که سایز قاب ‌ها را در نظر داشته باشید

بافت بعضی از این مدل بند ها بسیار نازک است بنابراین ممکن است هنگام استفاده با یک ساعت بزرگ “نامتناسب” به نظر برسند، بنابراین توصیه می‌کنم صفحه و قاب ساعت خود را قبل از خرید بند در نظر بگیرید

راهنمای جامع خرید بند ساعت 29
بند سبک مش / حصیری بافت ریز

آنها یک گزینه خوب و همه کاره هستند زیرا تقریباً با هر سبکی مطابقت دارند

از آنجایی که کل بند توسط سیم های در هم تنیده به هم بافته شده است، نقاط شکست به شدت کمتری وجود دارد.

سطح بالایی از تنفس را با استفاده از شکاف های بزرگ بین پیوندهای در هم تنیده حفظ می کند.

بسیاری از مردم تمایل دارند که آن را راحت‌ترین گزینه ببینند، زیرا ماهیت نرم و انعطاف پذیر بند اجازه می‌دهد تا این بند مانند یکپارچه صاف در دور مچ دست قرار بگیرد.

راهنمای جامع خرید بند ساعت 31
بند پرلون ساعت تودور دیتجاست

بند پرلون / Perlon

ند های پارچه ای پرلون در دهه 60 رایج شد. تسمه های پرلون با الگوی بافت سبد بافته شده اند.

یک بافت واقعی است که از نخ های نایلونی ضخیم تشکیل شده .

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های بند پرلون، قابلیت تغییر اندازه بی‌نهایت آن است – هیچ سوراخ از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد، بنابراین شاخک سگک به سادگی از طریق سوراخ در بافت می‌لغزد.

این باعث می شود که این بند یک انتخاب عالی برای اندازه های خاص مچ دست باشد، زیرا می توان دقیقا به هر اندازه دور دست رسید. پرلون همچنین در برابر سایش بسیار مقاوم است، بنابراین به ندرت در اثر استفاده مداوم از بین می رود.

و در هنگام خیس شدن بند پرلون به سرعت خشک می شود و کش نمی آید، بنابراین یک انتخاب عالی برای شنا و یا غواصی است در زمانی که بند سیلیکونی در دسترس نیست

تسمه های پرلون در اروپا اختراع شدند و نتوانستند خیلی وارد بازار آمریکایی شوند. در نتیجه، تعداد بسیار کمی از خرده‌فروشان قاره‌ای این نوع بند ها را ارائه می‌دهند، بنابراین ممکن است مجبور شوید برای یافتن رنگ‌ها و سبک‌های خاص به سراغ سایت های خارجی بروید.

 تسمه های پرلون در دهه 60 و 70 به اوج محبوبیت رسیدند، جالب است که این بند ها بر روی ساعت های غواصی قدیمی بهترین ظاهر را دارند.

صرف نظر از هدف اصلی خود، آنها به زیبایی با انواع ساعت ها، از کرونوگراف گرفته تا ساعت های کلاسیک خوب میشوند. تنفس و دوام فوق العاده شان آنها را یک انتخاب مورد علاقه تابستانی می کند، و همینطور قیمت ارزان آنها دسترسی به آنها را آسان می کند – من به شدت توصیه می کنم تعدادی از آنها را با هم بخرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.